Dňa 27. 2. 2014 sa uskutočnilo v Kultúrnom dome v Čadci obvodové kolo Hviezdoslavovho Kubína do ktorého postúpili Andrea Olšiaková, Katarína Mikulová a Matej Tomaščin.
Naši žiaci sa umiestnili na pekných miestach:
2. miesto - Andrea Olšiaková - próza -3. kategória
3. miesto - Katarína Mikulová - poézia - 2. kategória
3. miesto - Matej Tomaščin - poézia - 1. kategória.
Do krajského kola postúpila Andrea Olšiaková.
Všetkým za ich výkony a príkladnú reprezentáciu školy patrí pochvala.
Milí žiaci,
naša škola je zapojená do projektu Zelených škôl.
Jedným z krokov projektu je vypracovanie Eko-kódexu školy, ktorý bude stanovovať princípy správania žiakov a dopelých, vštepovať vedomie zodpovednosti, vyvolá potrebu premýšľať o svojich skutkoch a bude rozvíjať osobnosť žiaka.
Dúfame, že sa nám to podarí, že splní svoju úlohu.
O čo vlastne ide? Čo nás všetkých čaká?
Každá trieda sa bude podieľať na tvorbe textu Eko-kódexu. Žiaci navrhnú body (aspoň 3), podľa ktorých sa chcú a budú v budúcnosti správať a budú tieto body dodržiavať.
Napr.:
- zásadne odmietam a odsudzujem ľahostajnosť a vandalizmus,
- skrášľujem svoje okolie,
- zbieram a triedim odpad doma a v škole,
- šetrím vodou,
- zapájam sa do prírodovedných, výtvarných a literárnych súťaží,
- vyhýbam sa hluku a nerobím hluk…
Náš Eko-kódex bude schválený na zasadnutí Kolégia Zelenej školy, výtvarne spracovaný ako veľký plagát a vyvesený vo vstupnej hale školy.
Ak máte nápad, akú by mal výtvarnú podobu náš plagát, neváhajte, o návrhu informujte tr. učiteľku, tr. učiteľa alebo p. uč. Moravcovú, p. uč. Kullovú M.
Dňa 15. februára 2014 sa uskutoční Valentínsky ples vo Svrčinovci v kultúrnom dome, ktorý organizuje školská jedáleň.
Skupina: 2+1
Vstupné: 38€/pár
V cene: víno, večera, kapustnica, občerstvenie na stoloch
Info: ŠJ pri ZŠ Svrčinovec
Naša škola sa zapojila do programu Zelená škola.
Zelená škola je certifikačno-vzdelávací program, ktorý je súčasťou celosvetovej siete Eco-School. Sme presvedčení, že o problematike životného prostredia nestačí len získavať vedomosti, ale že je zároveň nevyhnutné snažiť sa zmeniť naše konanie. Urobiť zmenu, ktorú je vidieť a cítiť.
Proces Zelenej školy je holistický a prioritne zameraný na ľudí, nie na úlohy. Zahŕňa celú školu spolu s členmi miestnej komunity a aktivuje ich participáciu - spoluúčasť na rozhodovaní a riešení vybraných problémov. Podporuje tímovú prácu a pomáha vytvárať spoločnú víziu školy, ktorá rešpektuje a prakticky chráni životné prostredie. Žiaci sú súčasťou pracovného tímu - Kolégia. Analyzujú súčasnú situáciu na škole v 6 oblastiach (voda, odpad, energia, doprava a ovzdušie, zelené obstarávanie, zeleň a ochrana prírody) a následne navrhujú zlepšenia, ktoré sa snažia pri zapojení celej školskej komunity zrealizovať. Svoje predsavzatia a prijaté princípy výtvarne vyjadrujú prostredníctvom Ekokódexu.
Zelená škola je inšpiráciou, motiváciou a prostriedkom, ktorý pomáha prirodzene prenášať teoretické vedomosti o zodpovednom prístupe k nášmu životnému prostrediu do každodenného života. Tie potom môžu byť reálnym príkladom nielen pre školskú komunitu, ale tiež pre širokú verejnosť.
Témy zelenej školy:
Zapojené školy v programe Zelená škola si na základe výsledkov environmentálneho auditu vyberú pre aktuálne certifikačné obdobie najmenej jednu z výberových tém ako prioritnú, povinnú - podľa jej obsahového zamerania škola pripraví Environmentálny akčný plán školy, obsahujúci konkrétne úlohy a aktivity na dané certifikačné obdobie (odporúča sa 2 školské roky).
Školy si môžu vybrať z nasledujúcich tém:
voda,
odpad,
energia,
doprava a ovzdušie,
zelené obstarávanie,
zeleň a ochrana prírody